مجموعه دندانپزشکی و آموزشی

دکتر کابلــی فــرشچی

خانه   /   دندانپزشکی   /   کامپوزیت ونیر چگونه انجام می­ شود؟

کامپوزیت ونیر چگونه انجام می­ شود؟

دکتر علی کابلی فرشچی 2023-03-03 901view 0 comment

اینکه کامپوزیت ونیر چگونه انجام می ­شود، یکی از مهمترین پرسش­ هایی می ­باشد که بسیاری از افراد شاید آن را داشته باشند. امروزه افراد بسیاری برای اصلاح طرح لبخند به پزشک مراجعه می­ کنند تا روش ­های زیبایی را بر روی دندان ­های خود انجام دهند. یکی از این روش ­ها کامپوزیت ونیر می ­باشد که بسیاری از افراد در مورد اینکه کامپوزیت ونیر چگونه انجام می ­شود، اطلاعاتی ندارند. لبخند زیبا یکی از خواسته­ های مهم در بین بسیاری از افراد است که با کامپوزیت ونیر می­ توانند به این خواسته خود برسند. برای اینکه با نحوه انجام کامپوزیت ونیر آشنایی بیشتری داشته باشید در ادامه توضیحاتی را بیان می ­کنیم.

کامپوزیت ونیر چگونه انجام می ­شود و مراحل آن:

همانطوری که بیان نمودیم امروزه افراد بسیاری برای زیبا تر­شدن دندان­ هایشان از روش کامپوزیت ونیر استفاده می ­کنند که مراحل کامپوزیت ونیر چگونه انجام می­ شود را در ادامه بیان می ­کنیم تا آشنایی بیشتری در این مورد داشته باشید.

  1. در مرحله اول شما باید به پزشک مراجعه کنید تا دندان­ های شما مورد معاینه قرار بگیرد، در صورتی که در دندان­ هایتان ایراد و یا خرابی وجود داشته باشد باید در ابتدا آنها را اصلاح کنید. در واقع باید بدانید در صورتی که دندان­ ها و لثه­ های شما به طور کامل مورد بررسی قرار بگیرد و هیچ مشکلی در آنها وجود نداشته باشد می­ توانید از روش کامپوزیت ونیر استفاده کنید.
  2. یکی از مهمترین مراحلی که باید بدانید کامپوزیت ونیر چگونه انجام می­ شود، پالیش کردن دندان­ ها می ­باشد. در صورتی که پزشک دندان­ ها و لثه­ های شما را مورد معاینه قرار دهد و هیچ ایرادی در آنها نبیند، پالیش کردن روی دندان­ ها را آغاز می­ کند.
  3. برای اینکه به خوبی بدانید کامپوزیت ونیر چگونه انجام می ­شود، از تمیزی دندان­ های خود باید اطلاعات کاملی داشته باشید. پزشک دندان ­های شما را مورد بررسی قرار می­ دهد و اگر تمیز نباشد محلول شستشوی قوی به شما می ­دهد تا دندان­ هایتان را با آن به خوبی تمیز کنید، بعد از آن کامپوزیت­ ها را به وسیله چسبی که مخصوص کامپوزیت دندان می ­باشد، روی دندان­ های شما قرار می ­دهد.
  4. یکی از مهمترین مراحلی که در کامپوزیت ونیر چگونه انجام می­ شود، و باید از آن اطلاع داشته باشید، هدف شما از قرار دادن کامپوزیت می­ باشد. تصمیم شما باید برای انجام دادن این روش زیبایی، عادلانه باشد؛ به همین دلیل باید در این مورد با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین روش را به شما معرفی کند.

  1. علاوه بر اینکه باید بدانید کامپوزیت ونیر چگونه انجام می ­شود، در مورد رنگ آن هم باید اطلاعات کافی و لازم را داشته باشید. رنگ کامپوزیت دندان شما بر اساس رنگ دندان­ های خودتان انتخاب می ­شود، در واقع باید رنگ کامپوزیت شما به گونه­ای باشد که خودش را طبیعی نشان دهد، برخی از افراد شاید دچار این اشتباه شوند که رنگ کامپوزیت ونیر را از دندان­ های خود سفید تر انتخاب کنند، که در این صورت باید بدانید جلوه دندان­ ها و لبخند شما چندان زیبا نخواهد شد، در این مورد باید با پزشک مشورت کنید تا بهترین رنگ و نوع را به شما معرفی کند.
  2. یکی از نکاتی که شما باید در مورد مراحل اینکه کامپوزیت ونیر چگونه انجام می­ شود، بدانید و به خوبی از آن آگاه باشید، مراقبت­ های پس از انجام کامپوزیت ونیر می ­باشد. انجام دادن این روکش زیبایی دندان بر روی دندان­ های شما بسیار سریع انجام می­ شود و مدت زمان زیادی را به خود اختصاص نمی­ دهد، به همین دلیل شما برای اینکه از روکش خود مراقبت نمایید باید به خوبی مراقبت ­های از آن را انجام دهید. برای اینکه با چگونگی مراقبت کردن از دندان­ هایتان بعد از روکش کامپوزیت ونیر آشنایی داشته باشید در ادامه برخی از نکات بسیار مهم را بیان می­ کنیم.

 

کامپوزیت ونیر چگونه انجام می­ شود و مراقبت­ های پس از آن:

همانطوری که بیان نمودیم علاوه بر اینکه باید بدانید کامپوزیت ونیر چگونه انجام می ­شود، باید اطلاعات خود را در مورد نحوه مراقبت از این روکش را هم بیشتر کنید. برای اینکه به خوبی از روکش کامپوزیت ونیر مراقبت کنید، باید روش­ های زیر را به کار ببرید:

  1. امکان دارد بعد از اینکه شما کامپوزیت را بر روی دندان خود قرار دادید احساس درد داشته باشید، که در این صورت به هیچ عنوان نباید نگران باشید؛ چرا که این درد طبیعی است و بعد از مدتی دندان ­های شما به کامپوزیت قرار داده شده عادت می کند. در صورتی که درد شما بیش از اندازه بود و بعد از مدتی باز هم درد داشتید باید به پزشک خود مراجعه کنید و مشکل خود را با او در میان بگذارید.
  2. یکی دیگر از نکاتی که در مورد مراقبت ازکامپوزیت ونیر چگونه انجام می ­شود باید بدانید، این است که امکان دارد در زمان صحبت کردن و یا غذا خوردن شما با کامپوزیت دندان خود مشکل داشته باشید، که در این صورت هم باید بدانید این مشکل هم بعد از چند روز رفع می­ شود و شما به کامپوزیت خود عادت می ­کنید، بر این اساس نگران این مسئله نباشید.
  3. از آنجایی که به طور کامل بیان نمودیم کامپوزیت ونیر چگونه انجام می­ شود، این نکته را هم باید بیان کنیم که در زمان قرار دادن کامپوزیت روی دندان­ های شما آنها را به خوبی شستشو می ­دهند تا در آینده برای شما مشکلی به وجود نیاید، به همین دلیل شما هم باید بعد از قرار دادن آن روی دندان­ هایتان به خوبی از آن مراقبت کنید تا مشکلی برایتان به وجود نیاید. در واقع مراقبت کردن از سلامت دندان­ ها یکی از مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه بسیار زیادی داشته باشید.

  1. علاوه بر اینکه شما تمام نکاتی را که در قسمت کامپوزیت ونیر چگونه انجام می­ شود، را به خوبی اجرا کردید باید به صورت دوره ­ای جهت اطمینان از سلامت کامپوزیت ونیر خود به پزشک مراجعه کنید، در این صورت پزشک در هر جلسه دندان­ های شما را مورد بررسی قرار می­ دهد و اگر مشکلی در آنها به وجود آمده باشد آن را رفع می ­کند. همچنین باید بدانید یکی از مهمترین مزیت ­هایی که مراجعه کردن شما به پزشک دارد این است که، ماندگاری و طول عمر کامپوزیت شما از این طریق بیشتر می ­شود. پالیش کردن ونیرهای کامپوزیت یکی از مهمترین مسائلی است که پزشک به آن اهمیت می ­دهد و در هر جلسه ­ای که شما به پزشک مراجعه کنید این مورد را به طور کامل مورد بررسی قرار می ­دهد.
  2. در برخی از موارد با اینکه شما به خوبی می ­دانید کامپوزیت ونیر چگونه انجام می­ شود، امکان دارد در کامپوزیت شما مشکلی به وجود آید و دچار شکستگی و ترک شود، در این صورت باید به پزشک مراجعه کنید و از آنجایی که کامپوزیت ونیر را می­ توان ترمیم نمود، پزشک اقدام به ترمیم دندان­ های شما می ­کند. بعد از اینکه ترمیم دندان­ های شما انجام شد باید به خوبی به نکاتی که پزشک برای شما بیان کرده است توجه کنید و تمامی آنها را جدی بگیرید تا دیگر دندان­ های شما دچار ضربه و یا شکستگی نشود.

همانطوری که بیان کردیم شما با این موضوع که کامپوزیت ونیر چگونه انجام می ­شود، آشنایی کاملی به دست آوردید و در مورد مراحل آن توضیحات کاملی را بیان کردیم. یکی از نکاتی که در مورد کامپوزیت ونیر اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید به این مورد توجه زیادی داشته باشید، مراقبت کردن از آن می باشد، به همین دلیل در این امر تلاش بسیاری کنید تا کامپوزیت شما دچار شکستگی و ترک نشود. اگر شما به خوبی از کامپوزیت دندان­ های خود مراقبت کنید، بدون شک طول عمر و دوام آن بیشتر خواهد شد.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد، لطفا تمامی کادرها را به دقت پر کنید.

مقالات دیگر

articles

ایمپلنت بدون درد

ایمپلنت بدون درد دندان، یک روش درمانی است تا دندان‌ های آسیب دیده یا از دست رفته با دندان‌ های مصنوعی […]

بررسی دندان قروچه در شب

در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با دندان قروچه در شب صحبت کنیم؛ همچنین عوارض این کار را نیز […]

جلوگیری از عفونت بعد از ایمپلنت

یکی از مهم ترین عوارض بعد از انجام کاشت دندان را می توان عفونت بعد از ایمپلنت دانست. این نوع عفونت […]

بررسی یک طرفه جویدن غذا

  در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با عوارض یک طرفه جویدن غذا و مشکلاتی که ممکن است، در […]

انتخاب رنگ ایمپلنت

انتخاب رنگ ایمپلنت ، یکی از مهم ترین دغدغه هایی است که این روزها بسیاری از افراد با آن رو به […]

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان را می توان مهم ترین مرحله بعد از انجام ایمپلنت دانست. برای این که بتوان […]

تاثیر ماریجوانا بر دندان

در این مقاله می خواهیم تا در رابطه با تاثیر ماریجوانا بر دندان صحبت کنیم. اگر شما نیز به این موضوع […]

لیفت لثه چیست؟

وضعیت دهان، دندان و لثه هر فرد با دیگری متفاوت است. برخی از افراد لثه های بلندی دارند و برخی دیگر […]

ویژگی‌ های یک مسواک خوب

در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با ویژگی‌ های یک مسواک خوب صحبت کنیم. اهمیت سلامتی دندان ها بر […]

نایت گارد چه کمکی به ما می کند؟

نایت گارد یا محافظ شبانه، وسیله ای است که برای جلوگیری از خم شدن و آسیب دیدن دندان ها مورد استفاده […]

مشاوره و نوبت دهی